Ekonomi

Rekabet Kurumu’ndan zincir marketler için “mesafe” uyarısı! İkinci şube yasaklanabilir

Kurum tarafından hazırlanan “Türkiye Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliği Nihai Raporu”nda, şubede alıcı gücünün kötüye kullanılmasının önlenmesi için bazı düzenlemelerin yapılması gerektiği belirtildi.

Bu kapsamda “Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”nda yer alması gereken kararlara ilişkin bazı öneriler şöyle sıralandı: Eser ve gıda maddeleri bakımından 60 günü aşan ödeme vadelerinin geçerli olduğu değerlendiriliyor. , bozulabilir gıdalar için kısa sürede yapılan iptal bildirimleri, alıcının tek taraflı sözleşme değişiklikleri, kayıp ve hasarlı mal riskinin tedarikçiye devri yasaklanmalıdır. Tedarikçiye tanıtım, pazarlama ve reklam amaçlı ödeme yapılmasına, tedarikçiye ödeme yapılmasına veya perakendecilerin bu konularda fiyat talep etmesine ancak bu yönde bir sözleşme olması kaydıyla yasaklayan bir düzenleme yapılmasına ihtiyaç vardır. partilerin ortası.

PERAKENDE SEKTÖRÜNE BAĞIMSIZ BİRİM TALEP

Bu düzenlemelerin takibi ve denetimi için bağımsız bir birim kurulmasının istendiği raporda şu ifadelere yer verildi: “Haksız ticari uygulamaları önlemek için konulacak para cezalarının caydırıcı olması gerektiği, idari yargının caydırıcı olması gerektiği düşünülmektedir. caydırıcı olması için işletmenin cirosu üzerinden para cezası tesis edilmeli ve tekerrürü halinde cezayı artırma imkanı bulunmalıdır.”

Raporda, zincir mağazaların yeni mağaza açma izinlerinin nüfus kriterine bağlanmasının rekabeti kısıtlayıcı bazı etkileri olabileceğine dikkat çekilerek, söz konusu yönetmeliğin uygulanmamasının uygun olacağı belirtildi.

“YÖNETMELİK REKABET ALANINDA OLUMLU ETKİLER YARATACAKTIR”

Raporda, zincir mağazaların mesafe şartına ilişkin olarak, “Belirli bir ekonomik bütünlük aralığındaki perakendecilerin mağaza açılışları için ikinci bir şube açmasının yasaklanabilmesi ve bu teşebbüslerin ticari faaliyette bulunmalarının engellenebilmesi takdir edilmektedir. aynı ölçekte bir devralma süreci.Gerçekten bariz bölgelerde.Aynı kümeye ait zincir mağazaların çok yakın aralıklarla görülmesi mümkündür ve bu da o bölgeye yeni perakendeci girişinin engellenmesine neden olabilir.Bu nedenle söz konusu düzenlemenin rekabetçi anlamda piyasaya olumlu yansımaları olacağına inanıyoruz.”

İNDİRİMLİ OLDUĞU AÇIKLANDI, ESER MAĞAZADA OLMALIDIR

Raporda, hızlı tüketim malları perakendeciliğinde segmentin rekabetçi yapısını olumsuz etkileyebilecek veya tüketicilerin yanıltılmasına neden olabilecek bazı uygulamalar için düzenleme yapılabileceğine dikkat çekildi. Eserin indirime gireceğinin duyurulduğu dönemde (geleneksel medya, sosyal medya veya diğer duyuru ve reklamlar ile) mağazada bulunması ve eserin mağazada satılması gerektiğinin vurgulandığı raporda, Bu dönemde indirimli fiyat açıklanırken, raporda, “Tüketiciler şikayetlerinde benzer konuları sık sık dile getiriyor, indirimli olduğu açıklanan ürünler bayilerde satılıyordu. Bu düzenlemenin hem tüketiciye hem de rekabetin korunmasına fayda sağlayacağı değerlendiriliyor. .” terim kullanıldı.

ÖZEL AMBALAJLI ÜRÜN UYARISI

Raporda, tedarikçilerin tek zincir pazara özel ağırlıkta işler üretmeleri için yapılan anlaşmaların önüne geçilmesi gerektiği değerlendirilerek, şu ifadelere yer verildi: “Bu kapsamda görüldüğü üzere, aksine malum veya standart ambalaj, tek boyuttaki işlerin sadece bir perakendeciye özel olarak üretilebildiğini, bu uygulamaların şubede yaygınlaştığını belirterek, “Bu anlaşmaların rekabeti olumsuz etkilemesi muhtemel olduğundan, bu anlaşmalar tüketicilerde çeşitli yanılsamalara da neden olabiliyor. Söz konusu ağırlık-ambalaj-boyut farklılıklarının tüketici tarafından hızlı bir şekilde algılanıp algılanmayacağına bakılmaksızın, sadece bir perakendeciye özel ambalaj üretiminin yapılacak bir düzenleme ile yasaklanabileceği düşünülmektedir.”

habereceabat.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu