Teknoloji

Paslanmaz olduğu düşünülen Tesla Cybertruck sanıldığı kadar paslanmaz değil

Tesla Siber Kamyon ‘ uzun süredir kuyrukta bekleyen kullanıcılara ulaşalı henüz birkaç ay oldu. Ancak bazı kişiler bekledikleri bu araçtan pek memnun görünmüyor.

CEO Elon Musk, elektrikli modelini ilk olarak 2019 yılında tanıtmış ve “ultra sert paslanmaz çelik” gövdesinin ve “şeffaf metal” camının “tam anlamıyla kurşun geçirmez” olduğunu iddia etmişti. Çok sayıda üretim sorunuyla karşılaşmasına ve iddia edilen 2021-22 lansman tarihini kaçırmasına rağmen, benzersiz çokgen tasarımı birçok Tesla meraklısının dikkatini çekti.

Ancak, en azından Cybertruck Owners Club forumundaki raporlara göre, bu benzersiz tasarımın bazı eksiklikleri de yok değil. “Raxar” adlı bir kullanıcı tarafından yazıldı Pas Noktaları/Korozyon Normaldir ” başlıklı trend başlıkta “Cybertruck’ımı bugün teslim aldım. Danışman, özellikle Cybertrucks’ın yağmurda turuncu pas izleri oluşturduğunu ve bunun aracın cilalanmasını gerektirdiğini belirtti. “Deloran’ınızı yağmurda asla dışarı çıkarmamayla ilgili hikayeyi duyduğumu biliyorum ama pas ve Cybertrucks hakkında hiçbir şey okumadım.”

Paslanmaz çelik paslanmaya karşı tam olarak korunmaz

Tahmin edebileceğiniz gibi bu paylaşım Tesla severlerin sert tepkisiyle karşılaştı. Yalancılık suçlamaları ve “Paslanırsa paslanmaz çelik değildir” gibi sert tepkiler yaygındı. Ancak bu yaygın bir yanılgıdır. Paslanmaz çelik korozyona karşı dayanıklıdır ancak tamamen dayanıklı değildir.

Üyeler, turuncu lekelerin trenle taşınan belirli araçlardan kaynaklanan “demiryolu tozundan” kaynaklanıp kaynaklanmadığını merak etti ancak Raxar, Cybertruck’ını “2 gün yağmurda” sürdükten sonra şasinin bazı görüntülerini yayınladı.

Küçük noktalar çok değerli görünmeyebilir ancak Cybertruck’ın fiyatının 2019’da 40.000 dolardan 2023’te 60.000 dolara çıktığını düşünürsek araç sahiplerinin neden herhangi bir lekeden kaçınmak istediğini rahatlıkla anlayabiliriz.

Ayrı bir başlıkta vertigo3pc adlı başka bir kullanıcı, yeni Cybertruck’unun “LA yağmurunda” 11 gün geçirdikten sonra “metalinde korozyon” oluştuğunu bildirdi ve bu durum bazılarının çelik gövdenin üretim sırasında kirlendiğinden endişe etmesine yol açtı. Ancak korozyon raporları, sahiplerinin ” ultra sert paslanmaz çelik ” fazla bakım gerektirmediği inancından kaynaklanıyor olabilir. Görünüşe göre Tesla buna kesinlikle katılmıyor.

Ocak ayının bir başka manşetinde ise Cybertruck’un bakım belgelerinin ekran görüntüsü yer almış ve aracın şeffaf kaplamasının olmadığı belirtilmişti. Şeffaf kaplama, koruyucu bir bariyer görevi gören, UV ışınlarının ve hava koşullarının renkli boya katmanına zarar vermesini önleyen en dıştaki şeffaf boya katmanıdır. Şeffaf kaplama aynı zamanda boyayı çizebilecek aşınmaları da önler.

Kullanıcının da uyardığı gibi kılavuz, Cybertruck’ın dış yüzeyinin korozyona karşı hassas olduğunu ve oksit bariyeri aşıldığında korozyonun başladığını belirtiyor: “Kılavuz, Cybertruck’un tamamen yıkanması için planlanan tarihin vurgulanarak aşındırıcı maddelerin derhal uzaklaştırılmasını öneriyor. beklenmemelidir.”

Tesla açıkça şunu belirtiyor: “Cybertruck’un paslanmaz çelik dış yüzeyi, diğer birçok araca göre darbelere ve darbelere karşı daha dayanıklı. Ancak Cybertruck’un dış gövde panellerinin yüzeyinde net bir kaplama yok, bu da ortaya çıkan çiziklerin paslanmaz çelik panellerin kendisinde olduğu anlamına geliyor.”

duragan-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu